Louiseelinore

30 gånger, tankar och youtube

Hej på er! Ligger i sängen nu och kollar på youtube har snart äntligen kommit ifatt allt jag missade men har fått hoppa över endel för det skulle varit helt omöjligt annars följer så otroligt många olika kanaler för älskar det just nu är jag inne i en period igen som jag älskar att kolla på sminkvideos och min favorit är Nikkietutorials hon är så sjukt duktig och rolig på samma gång! Innan har jag varit besatt utav att se vloggar och speciellt dom som lägger ut dagliga vloggar, men har faktiskt tröttnat lite på att kolla på det speciellt när man följer så många men jag kommer såklart aldrig tröttna på Roman Atwood!

Idag har jag hängt med Robin hela dagen och det enda vi har gjort var att spela kort och prata såklart men tror aldrig jag spelat så mycket kort på en dag vi spelade 30 omgångar av sjuan haha men de är alltid kul att hänga med han, han fick mig verkligen på bättre humör. Jag spenderade ganska lång tid med att skriva om mitt mående nyss men valde att ta bort det på grund av olika anledningar. Kommer inte använda min blogg till att vara deppig speciellt mycket man kommer ingen stans på det och känner inte att alla har med det att göra. Känner att jag ska ta och försöka sova nu istället, imorgon är det en ny dag och förhoppningsvis en mycket bättre dag! :) pussssss

Bilder från Cypern dag 1

Vi började resan hemifrån vid 2.30 natten till 1/8 och var framme på flygplatsen (Landvetter) vid 4 tiden då vi checkade in våra baggage och gick och satte oss och käkade frukost jag drack även en cider på grund av att jag är så sjukt flygrädd, kändes verkligen som mitt hjärta skulle stanna flera gånger. Flyget gick vid 6.50 och det var första gången jag åkte ett så stort charterplan tror det var ca 350 pers som flög med samma flyg.

För att lugna ner mig på flygplanet så kollade jag på film och som tur var så hade jag ju inte sovit någonting så somnade till och från så resan gick ganska fort ändå. Att resa till Cypern tar ca 4.15 h.

Första bilden jag tog på Cypern precis utanför flygplatsen påväg mot bussen vi åkte med.

Väl på bussen så somnade jag som en gris och det var skönt för resan till Fig tree bay tar ca en timme.

Så här blek var jag från början haha som tur var ändrades det ganska snabbt! Vi bodde på Sensimar sea breeze vilket var ett underbart hotell men dom flesta som åkte dit var kärlekspar så nästa gång får jag ta med mig min framtida man ;).

Vi fick en svalkande drink innan vi fick tillgång till hotellet och det var verkligen behövligt efter alla timmar vi hade rest.

När vi sen fick tillgång till vårat rum så tog vi varsin Dooleys !

Vi fick även champange och frukt serverat till oss!

Vi bytte om till badkläder ganska fort då vi var så varma och havet låg precis vid hotellet så det var verkligen helt underbart så vi snorklade några timmar och sen såklart solade vi innan vi gick upp igen till hotellrummet.

Vi stannde vid poolbaren också och tog varsin drink och det var den enda gången på hela veckan som jag faktiskt badade i poolen!

Efter vi fixat oss så gick vi ner och åt middagsbuffe tror vi alla åt för 15 pers haha för vi hade inte ätit ordentligt på typ ett dygn. Sen gick bi upp till baren på övervåningen och drack iskall cola innan vi gick tillbaka till rummet.

Vi avslutade våran första dag i våran bubbelpool som vi hade på ballkongen sen somnade vi som grisar allaihop! Det var första dagen på Cypern dag 2 kommer upp imorgon! Puss

Biomys, sushi och bakning

Hallåå! Guuuud vad trött jag är!! Har inte mått alls bra psykiskt den senaste tiden och känner typ att jag bara skulle vilja vara helt ensam under mitt täcke och tycka synd om mig själv och så har jag känt ett bra tag nu men jag kämpar på och håller humöret uppe tänker inte låta min sjukdom ta över mig igen! Förutom den deppiga början på det här inlägget så har jag haft en supermysig dag började dagen med en promenad och massor med bus med min hund innan jag började fixa mig för att sedan bli upphämtad utav min mamma och lillebror. Vi hämtade även upp min storasyster och åkte in mot stan och bion! Vi såg husdjurens hemliga liv och den var supermysigt och även första gången jag gick på bio med min lillebror och han är så sjukt söt för varje gång han tyckte det var läskigt i filmen så ville han hålla min hand <3! Även reklamen tyckte han var lite läskig ibland haha sötnos. Skrattade en massor till filmen iallafall och rekomenaderar den verkligen. Jag testade även veggochips till bion och dom var så sjukt goda och köpte även lite annat gott till filmen. Efter filmen så sprang jag in på sushibar här i Jönköping och köpte min vanliga blandning sushi! Jag kan verkligen inte beskriva hur mycket kärlek jag har till den maträtten det är verkligen den enda maten jag kan njuta av på riktigt och jag har saknat det så sjukt mycket (haha även fast jag bara var borta en vecka). Jag åt sushi två gånger faktiskt på cypern första gången på middagsbuffen men då hade dom ingen wasabi (?) till och de går inte äta sushi utan de!! Haha och andra gången på flygplatsen när vi väntade på planet hem men det var inte alls lika gott som i Sverige.

Måste säga att det enda negativa med hotellet på Cypern var att maten inte passade mig riktigt dom hade så lite vegitariska alternativ så åt för det mesta typ grönsaker och ris/pommes haha men enligt min pappa och syster så var köttet det godaste så hade jag ätit kött så hade jag kanske tyckt annat. Fy va jag babblar. När jag iallafall hade köpt min sushi idag och käkat upp den så kände jag för att baka (har inte bakat på minst ett år) så bakade kladdkaka med frosting och nötter på och lite olika småkakor. Dock så har jag inte smakat på det än men lär göra det imorgon när min vän kommer hit. Nej nu ska jag ut och kissa av min hund en sista gång innan läggdags så vi får höras imorgon <3

Överlevde, människans bästa vän och tacos

Hej på er! Jag lever haha klarade flygresan hem men har dock varit så sjukt trött och seg sen jag kom hem. Jag var hemma vid 20 tiden igår och gick nästan och la mig direkt! Vaknade vid 8 imorse och låg och kollade youtube-klipp har så sjukt mycket att kolla på efter en vecka ifrån youtube. Sen åkte jag och köpte Tacogrejer och frukost från Rosetten (ett konditori nära mig) för jag var så sjukt hungrig när jag vaknade är ju van vid att äta värsta frukostbuffen nu haha. Vid 11 tiden kom min syster hit så åkte vi till Ica och hämtade ett paket och sen raka vägen för att hämta upp min älskade hund och hon blev superglad när hon såg oss och jag blev glad när jag fick höra att hon skött sig väldigt bra, stolt matte! Fast det visste jag redan dels för att min hund är så sjukt snäll och omtyckt och för att hon har varit där innan och för dom hon var hos är underbara! När vi kom hem sen åt jag och min syster tacos haha vi gör typ alltid de när vi ses men de är så sjukt gott! :D Sen drack vi kaffe innan hon åkte hem och jag och Roxie var båda supertrötta så vi somnade i nån timme och sen tog vi en promenad och busade och lekte en massor i trädgården och nu är det snart dax att sova. Imorgon blir det bio med mamma, min lillebror och min syster och det ser jag fram imot som bara den. Jag kommer lägga upp massor med bilder från resan snart med har så sjukt mycket bilder så får bli en dag i taget kanske :) Ni får ha de bäst så hörs vi imorgon! Puss

Min babe! Hon har varit en svans efter mig enda sen jag hämtade henne idag haha <3

Cypern #7

Hej på er finisar! Idag har det varit den sista hela dagen för oss här nere och vi har spenderat den på hotellet. Vi har badat i havet och solat en massor och sen nu på kvällen åt vi en god middag på den italenska restaurangen på hotellet och efter det var vi så otroligt mätta så vi orkade inte ens dricka upp våran drink vi tog i baren så vi gick till hotellrummet och tog det lugnt istället. Nu är det bara jag som är vaken som vanligt men lär nog somna ganska snart ska bara in och tvätta bort sminket och borsta tänderna imorgon blir det en lång dag med lite mer än 4 timmars flygning och resor till och från flygplatserna men gissar på att jag är hemma vid 20 tiden på kvällen. Haha jag och min syster gick runt och frågade folk om dom ville ha en vinflaska som vi inte skulle dricka upp ändå som var helt oöppnad men det kändes som alla trodde vi skulle förgifta dom så vi gick till en som jobbade i receptionen och frågade och hon blev superglad iallafall, haha vi ville ju bara vara snälla! Vi har en till flaska som vi får försöka ge bort annars får vi hälla ut den. Jaja nu ska jag sova puss på er!

Efterrätten idag på den italenska resturangen var grymt god!

Cypern #6

Hej på er! Idag har vi varit iväg på en helt underbar kryssning där vi fått bada i jätte blått vatten och sett grottor och hoppat från klippor (endast pappa gjorde de). Vi åkte även Parasailing eller paragliding eller vad man nu kallar det och det var grymt kul även om det var läskigt men är grymt stolt att jag klarade det och sist men inte minst så fick vi se lite av spökstaden Famagusta som 1974 blev attackerat av Turkiet och alla vart tvungna att fly men över 1000 personer försvann helt spårlöst. Famagusta var ett av dom kändaste turistorterna i världen dit alla superkända människor åkte på semester. Idag är Famagusta helt obebott och det växer in i naturen och jag tycker sånt är grymt spännande så det var synd att man inte kunde åka närmare och se mer. När vi kom tillbaka till hotellet så badade vi i havet igen för här vid vårar hotell är det massor av fiskar och konstiga djur i vattnet så det är superkul att snorkla här och sen gick jag upp och duscahde före dom andra eftersom jag gillar att få lite egentid och efter det var det våran sista middag i den vanliga resturangen för imorgon så har vi bokat bord på en Italiensk resturang och direkt efter gick vi upp til baren och tog några drinkar och försökte oss på att spela musikquiz men vi sög! Nu ska jag sova för är sjukt trött och imorgon är våran sista hela dag här så vi får passa på att njuta ordentligt för sen ska vi tillbaka till kalla sverige på måndag men det ska faktiskt bli skönt det med saknar min säng och min hund. Ha de bäst så hörs vi imorgon! Puss och kram.

The ghost town

Cypern #5

Hello! Idag har det faktiskt inte hänt så mycket spännande har haft sån huvudvärk och fick antagligen lite solsting innan idag så har varit grymt seg hela dagen. Men vi snorklade som vanligt efter frukosten och sen solade en massor med timmar innan lunchen och efter det så gick jag in och la mig en stund och det är första gången på cypern som jag somnat mitt på dan, men tror jag behövde det. Efter jag sovit en stund och fixat mig så gick vi ner och åt middag och sen tog vi en snabb sväng till bankomaten och supermarket för lite dricka och sen direkt hem. Jag ska försöka sova snart för imorgon har vi en 5 timmars lång båttur att samla energi till. Ber om ursäkt för grymt snabb och seg uppdatering här nere men jag är så trött på kvällarna och internet suger verkligen här men ni får ha de bäst så hörs vi imorgon! Puss.

Cypern #4

Heeeeej! Jag är så otroligt trött just nu så jag känner att jag vill gå och lägga mig men jag tänka såklart uppdatera bloggen först. Idag efter frukosten så drog vi iväg till Konnos beach en utav dom populäraste stränderna på Cypern och solade och badade en massor vi åkte även nån slags soffa bakom en båt och kan säga att det var längesen jag skrattade så mycket, haha vi ska försöka åka dit en gång till innan vi åker hem på måndag. Vi åt även en god lunch på en liten resturang där och jag satt mest och matade kattungar specielt en katt som va helt fast vid mig och det gör så ont i mig att se katter som bor så som är så smala och vissa är till och med skadade! Önskar jag kunde ta med alla hem men det går ju tyvärr inte. Vid 15 tiden så åkte vi iallafall tillbaka till hotellet och eftersom jag hade bränt mig ännu mer idag så stannade jag kvar på hotellet och vilade lite framför datorn innan klockan blev 17 och jag var tvungen att börja fixa mig för middagen som börjar vid 19. Efter middagen så blev det en promenad till supermarket där jag köpte ett nagelack och lite snackspåfyllning till hotellrummet vi fick även en kattvän på vägen dit och hem så spenderade ganska lång tid till att gosa med den. Sen tog jag och min syster en drink i baren och efter det gick vi till hotellrummet och badade i våran bubbelpool som vi har på balkongen så det var den här dagen det imorgon blir det en lugn dag vid hotellet vad jag har planerat för på lördag ska vi vara borta i flera timmar och den här värmen gör att man inte orkar för mycket men jag klagar verkligen inte! Hoppas ni har de bra i Sverige eller vart ni än är :D Puss och kram!

Cypern #3

Hej på er! Så idag har det varit en lika underbar dag som vanligt här på Cypern. Vi gör väl egentligen ganska samma saker varje dag eftersom vi bor på ett lyxhotell som ligger en bit ifrån och vi har ju också all inclusive så vi började dagen med en gid frukost och efter det så solade vi och snorklade ett antal timmar innan vi tränade på gymmet och sen åt lunch och efter det fortsatte vi att sola och bada tills jag kände att min rygg brände så gick in lite tidigare och tog en dusch och gjorde i ordning mig framför netflix. Efter det så var det middag och direkt efter tog jag och min syster en promenad för att kolla lite runt om det ät lite läskigt här för det ligger en militär grej precis brevid hotellet och en bit bort ligger the ghost town en stad som är helt obebodd på grund av att grekland och turkiet bråkar om vem som ska äga den så det växer träd genom husen och så men mer av den staden ska vi se på lördag och det ska bli så spännande. Men vi vågade inte gå så mycket där vid så vi svängde av och hittade en liten butik där jag köpte mig en jättefin plånbok för bara 100 kr typ ni kommer få se den när jag är hemma och sen gick vi tillbaka till hotellet och tog några drinkar i baren men nu är vi tillbaka igen för vi är så grymt trötta och det är dax att sova får bli bubbelpool imon istället. Vi får se om vi stannar på hotellet imon eller om bi faktiskt åker ut en sväng men det får ni se imorgon. Ha de bäst sålänge. PUSS!

Cypern #2

Hej på er! Idag har det varit sån sjukt underbar och lyxig dag så jag vet inte vad jag ska ta vägen, haha. Vi började dagen med god frukost och sen blev det så klart snorkling i vattnet och efter det lite solning sen drog vi och tränade på gymmet jag körde mest cardio idag och efter det blev det lunch. Efter lunchen så tog vi och snorklade igen för är typ besatt av det och sen solade jag och drack massor av goda drinkar när klockan sen var 17 så gick jag upp först och tog en dush och fick lite egentid och sen satt jag och fixade mig framför netflix eftersom man måste vara fixad till middagen här för annars får man inte komma in och sen efter middagen så tog vi varsin drink i baren på övervåningen innan vi skålade med champange i våran bubbelpool som vi har på våran ballkong och nu sitter jag här ensam vaken som vanligt och för över alla bilder och bloggar. Vi bokade även en båttripp som jag ser fram imot på lördag och bokning på en lyxig resturang på söndag. Nu är jag så trött så jag dör så ska ta och sova så fort jag bloggat klart. Det blir lite försening med att kolla igenom kommentarer nu när jag är här men jag hoppas att ni förstår det tänkte svara på några varje dag iallafall men vi hörs imorgon. Puss

mer bilder kommer när jag är i sverige.

Cypern #1

Hej på er finisar! Jag sitter just nu på min superlyxiga balkong och har fört över alla dagens videoklipp och alla bilder jag har tagit idag. Min pappa och min syster har gått och lagt sig eftersom ingen av oss knappt har sovit alls natten tills idag så jag ska ta och hoppa i säng snart med, men tänkte blogga först. Vi åkte från Jönköping vid 02.30 inatt och sen var vi på landvätter vid 4 tiden och åt frukost och väntade på vårat plan som gick vid 6.50 jag var supernervös över att flyga efter som jag hatar det men det gick bra ändå blev lite rädd bara när flygvärdinnorna roppade upp i högtalarna om det fanns nån läkare på planet för det hade hänt något med nån som åkte på planet men tror det löste sig för vi kunde fortsätta flyga som vanligt sen. Jag träffade min vän Victor på flygplatsen i Göteborg också han skulle till Alanya och det var superkul att se han igen.

När vi kom fram till hotellet så hoppade vi i havet direkt och snorklade hur länge som helst sen tog vi en drink vid poolen innan vi fixade oss för middagen som var supergod och efter det tog vi en iskall cola innan vi gick tillbaka till hotellrummet och badade i våran bubbelpool som vi har på balkongen så det är väl det vi har gjort idag lugnt och skönt och vi får se vad morgondagen har att bjuda på.

Får nog bara bli en bild varje dag nu när jag är här för internet är grymt segt men när jag kommer hem kommer ni få se mer. Här va iallafall från när vi snorklade idag. Ni får hade bäst. puss!