Louiseelinore

Bilder från Cypern dag 1

Vi började resan hemifrån vid 2.30 natten till 1/8 och var framme på flygplatsen (Landvetter) vid 4 tiden då vi checkade in våra baggage och gick och satte oss och käkade frukost jag drack även en cider på grund av att jag är så sjukt flygrädd, kändes verkligen som mitt hjärta skulle stanna flera gånger. Flyget gick vid 6.50 och det var första gången jag åkte ett så stort charterplan tror det var ca 350 pers som flög med samma flyg.

För att lugna ner mig på flygplanet så kollade jag på film och som tur var så hade jag ju inte sovit någonting så somnade till och från så resan gick ganska fort ändå. Att resa till Cypern tar ca 4.15 h.

Första bilden jag tog på Cypern precis utanför flygplatsen påväg mot bussen vi åkte med.

Väl på bussen så somnade jag som en gris och det var skönt för resan till Fig tree bay tar ca en timme.

Så här blek var jag från början haha som tur var ändrades det ganska snabbt! Vi bodde på Sensimar sea breeze vilket var ett underbart hotell men dom flesta som åkte dit var kärlekspar så nästa gång får jag ta med mig min framtida man ;).

Vi fick en svalkande drink innan vi fick tillgång till hotellet och det var verkligen behövligt efter alla timmar vi hade rest.

När vi sen fick tillgång till vårat rum så tog vi varsin Dooleys !

Vi fick även champange och frukt serverat till oss!

Vi bytte om till badkläder ganska fort då vi var så varma och havet låg precis vid hotellet så det var verkligen helt underbart så vi snorklade några timmar och sen såklart solade vi innan vi gick upp igen till hotellrummet.

Vi stannde vid poolbaren också och tog varsin drink och det var den enda gången på hela veckan som jag faktiskt badade i poolen!

Efter vi fixat oss så gick vi ner och åt middagsbuffe tror vi alla åt för 15 pers haha för vi hade inte ätit ordentligt på typ ett dygn. Sen gick bi upp till baren på övervåningen och drack iskall cola innan vi gick tillbaka till rummet.

Vi avslutade våran första dag i våran bubbelpool som vi hade på ballkongen sen somnade vi som grisar allaihop! Det var första dagen på Cypern dag 2 kommer upp imorgon! Puss